Miseczka owsianki kokosowej

Rano dobrze jest zjeść w domu śniadanie. Miseczka płatków owsianych z ulubionymi owocami jest bardzo sycąca i bardzo szybko możemy ją przygotować.

Dodatkowo zawiera sporą dawkę minerałów (fosfor, magnez, żelazo, cynk), białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin, głównie z grupy B. Jest też doskonałym źródłem błonnika pokarmowego, (również frakcji rozpuszczalnej, której składnikiem jest beta-glukan). Beta-glukan natomiast wzmacnia odporność naszego organizmu (aktywuje komórki układu immunologicznego – makrofagi oraz limfocyty T –  które walczą z wirusami),  reguluje pracę jelit oraz obniża poziom cukru we krwi.

Jeśli dodamy do owsianki nasz polski Superfood – pyłek kwiatowy, takie śniadanie dostarczy nam naprawdę sporą dawkę energii oraz cennych składników odżywczych.

U mnie dziś z nutką kokosa i bananem, ale możemy dodać też inne owoce, takie, jakie najbardziej lubimy.

Smacznego i dobrego dnia 🙂

Co potrzebujesz (2 porcje):

  • 5 łyżek płatków owsianych 
  • 1,5 szklanki mleka kokosowego
  • 1 banan
  • otręby owsiane (2 łyżki)
  • wiórki kokosowe (1 łyżeczka)
  • pyłek kwiatowy (1 łyżeczka)
  • miód lub syrop z agawy (1 łyżeczka)
  • szczypta soli

Przygotowanie:

Do rondelka wlewamy mleko, wsypujemy płatki owsiane i gotujemy pod przykryciem 2-3 minuty. Dodajemy otręby oraz wiórki kokosowe. Możemy dodać odrobinę soli. Zostawiamy jeszcze przez chwilę na ogniu, cały czas mieszając. Gotową owsiankę wlewamy do miseczek, posypujemy wiórkami kokosowymi oraz pyłkiem kwiatowym. Na wierzch układamy pokrojonego w plasterki banana. Polewamy miodem lub syropem z agawy.

owsianka kokosowo-bananowa

Inne pomysły na śniadanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.